Педагогічний прикорм: правила при грудному вигодовуванні, з чого почати, принципи мікродоз

Підростаюча дитина потребує більшої кількості поживних речовин, що забезпечує йому материнське молоко або суміш. Саме тому з 6-місячного віку ВООЗ рекомендує почати введення прикорму – їжі, яка з часом замінить грудне або штучне вигодовування.

Медики розробили і пропонують батькам оптимальні схеми введення різних груп продуктів в дитячий раціон. Тим не менш, є й інший спосіб познайомити малюка з їжею, яку їдять дорослі. Його називають педагогічним прикормом. Давайте розберемося, чим такий вид прикорму відрізняється від традиційного і як його вводити.

Педагогический прикорм
Є безліч супротивників педагогічного прикорму і скоро ви дізнаєтеся, чому

Загрузка...

Плюси

  • Знайомство дитини з новою їжею відбувається з урахуванням потреб, зрілості малюка і його бажань.
  • Немовля під час сімейних трапез засвоює традиції своєї родини, пов’язані з прийняттям їжі.
  • Мамі не потрібно витрачати час на окреме приготування будь-яких страв для дитини.
  • Педагогічний прикорм не шкодить вигодовування материнським молоком.
  • Карапуз навчається жувати, а його травна система поступово звикає до нових страв.
  • При такому прикорму проблем з апетитом у діток, як правило, не буває.
  • Немає необхідності купувати дитині баночки з пюре і каші в коробочках.

Мінуси

  • Наукової бази по введенню такого прикорму не існує.
  • Виявити, який продукт викликав алергію або розлад стільця, дуже складно.
  • При перших пробах дитина може давиться їжею.
  • Вся родина повинна почати харчуватися правильно, виключивши смажені, копчені, солоні та гострі страви. Втім, цей мінус досить скоро перетворюється на плюс для всіх членів сім’ї.

Про те, в чому полягає педагогічний прикорм, дивіться в передачі доктора Комаровського.

Загрузка...

Коли можна починати?

Малюкові починають пропонувати педагогічний прикорм з урахуванням фізіологічного, а також психологічного розвитку дитини. При цьому згідно з рекомендаціями медиків, до 6-місячного віку ніяку їжу крім грудного молока дитині не дають.

Одні діти готові спробувати їжу з тарілки мами в 6 місяців, інші – в 7 або навіть пізніше, тобто початок повністю індивідуально.

Прикорм с 6 месяцев, до этого грудное молоко

Коли і з чого починати?

Педагогічний прикорм не ставить за мету наситити дитину новою їжею і витіснити новими стравами грудне вигодовування. Починати такий вид прикорму радять при наявності:

  • Фізичної готовності. Малюк вже вміє тримати предмети в руці, а також піднести ложку до рота. Коли в рот малюка потрапляє їжа, вона не виштовхується мовою. При цьому щелепи дитини здійснюють жувальні руху.
  • Харчового інтересу. Крихітка постійно цікавиться їжею в тарілках інших членів сім’ї, а також столовими приладами.
  • Фізіологічної готовності шлунково-кишкового тракту. Коли малюк пробує новий продукт, у нього не з’являється блювота, розрідження стільця або алергічна реакція.

Перш ніж дати дитині першу микропорцию нової їжі, немовля знайомлять з правилами поведінки на кухні. Мама бере дитину на сімейний сніданок або вечерю, а також готує поруч з дитиною.

Педагогический прикорм ребенка
При педагогічному прикорму дуже важливо грудне вигодовування дитини

Педагогічний прикорм вводять так:

  • Мама кладе на свою тарілку свіжу, смачну і безпечну для дитини їжу.
  • Дитина сидить на колінах у мами, тримаючи свою ложку в ручці.
  • Коли мама починає їсти, малюк починає проявляти інтерес до вмісту маминої тарілки.
  • Як тільки карапуз потягнеться до їжі, мама пригощає крихітку микродозой одного з продуктів. Так називають крихітну порцію величиною із зернятко рису або голівку сірника. Для рідких продуктів така мікродоза являє собою один ковток.
  • Малюк їсть продукт або випльовує.
  • Якщо страва сподобалася дитині, йому дають ще до двох мікроскопічних порцій того ж страви.
  • Протягом 3-5 днів вподобаний продукт можна продовжувати давати в кількості не більше трьох мікродоз.
  • Далі при відсутності негативних реакцій дитячого організму на нову їжу кількість продукту збільшують до чайної ложечки.
  • Педагогический прикорм
    Педагогічний прикорм зручний мамам, у яких немає часу готувати для свого малюка

    Правила і принципи

    • Введення педагогічного прикорму не підпорядковане чіткому календарем. Основним аспектом для початку такого прикорму є готовність дитини спробувати незнайому їжу.
    • Консистенція страви, які випробовує дитина, не змінюється. Малюкові дають продукти в тому ж вигляді, в якому їх їдять батьки, а не готують пюре.
    • Для дитини не готують окремо. Для дотримання цього і попереднього принципів сім’я повинна дотримуватися здорового раціону. На тарілках батьків повинні бути страви з круп, овочів, кисломолочних продуктів, м’яса, риби. Не слід пропонувати дитині солодощі, смажене, ковбасу.
    • Поки малюк не навчився тримати ложку, їжу він отримує з батьківського тарілки, сидячи на колінах у мами. Приблизно з 9-місячного віку малюка можна посадити в свій стільчик, а їжу для нього перекласти в його окрему тарілку.
    • Дитину продовжують годувати груддю. Якщо дитина вигодовується сумішшю, педагогічний прикорм не рекомендований. Однією з цілей введення саме педагогічного прикорму є підтримка ГВ до року і довше. Дитина, пробуючи нові продукти, отримує цінні поживні речовини з маминого молока, запиваючи їм їжу з тарілки дорослого.
    • Заохочуючи інтерес карапуза до їжі, дитину одночасно привчають до правильної поведінки за столом. Не потрібно допускати, щоб дитина бешкетував у тарілці. Якщо малюк починає проявляти активність, мамі слід відсунути тарілку або прикрити її.
    • Дитині потрібно пропонувати їжу, яка його зацікавила. Не варто наполягати на тому, щоб карапуз спробував поки не цікаву йому їжу.
    • Якщо дитині дуже сподобалося якесь блюдо, то його слід давати не частіше 1-2 разів на тиждень, щоб не порушити процес знайомства малюка з іншою їжею.

    Педагогический прикорм
    При педагогічному прикорму особливо важливим є правильне харчування всіх членів сім’ї

    Ознаки неправильного введення прикорму

    Труднощі знайомства з дорослою їжею бувають у багатьох малюків. Щодо педприкорма вони полягають в тому, що дитина після досить успішних спроб і хорошого апетиту раптом починає відмовлятися від їжі. Це вірна ознака переїдання, тому для вирішення проблеми кілька днів не беріть дитину разом з собою за стіл. Якщо ж дитина в цей час знову проявив інтерес до їжі батьків, перешкоджати дитині не варто. До того ж, бажано при малій їсти з апетитом, і показувати, як вам подобаються продукти в тарілці.

    Думка Е. Комаровського

    Відомий педіатр не бачить в педагогічному прикорму ніякої шкоди, але і корисним його не вважає. Комаровський впевнений, що знайомство дітей з овочами, м’ясом, злаками, кефіром та іншими продуктами краще проводити за традиційною схемою введення прикорму, яка поширена і підтримується педіатрами. Таку схему популярний лікар вважає більш безпечною і зручною, а педприкорм відносить до способів розваги батьків. Докладніше про це дивіться у наступному відео.